Zoeken in deze blog

vrijdag 2 oktober 2020

Garnalen omeletje

 

Klik hier voor de videofilm


2 el crème Fraiche, 

2 eieren,

1 tl knoflookpoeder, 

1 tl uipoeder


Even goed mengen.


Intussen kook je 4 of 5 middelgrote Aardappelen

2 of 3 eetlepels verse basilicum klein gehakt,

2 of 3 tl gedroogde mediterrane kruiden

Een flinke handvol geraspte Mozzarella

1 tl zout

1 tl Zwarte peper

een kwart gesnipperd uitje.


De aardappelen prak je met de ui en het eimengsel.

Is het mengsel te dun dan kun je wat aardappelen toevoegen.


Dan heb je 2 geperste tenen knoflook nodig die eveneens bij de aardappelen en eieren gemengd worden.

De droge kruiden kunnen er ook bij evenals peper en zout.


Dan een ons cocktailgarnalen. Je kunt de staartjes laten zitten. Dan heb je wat te kluiven. Maar ze kunnen er ook vanaf om lekker door te kunnen eten. 


Ik bak de tortilla in kleine ovenschaaltjes. Ik zou, in tegenstelling voor mijn keus in de instructiefilm, voor schaaltjes met een gladde bodem kiezen want reliëf is alleen maar onhandig met uitscheppen.

De eerste laag aardappelmix verdeel ik over de bodem.

De garnalen leg ik in twee rijtjes daar bovenop.

Dan nog een kransje aardappelmix langs de randen.

en in het midden de mozzarella.


Ik strooi nog wat gedroogde kruiden over de mix.


En daarna kunnen de schaaltjes een half uurtje de oven in op 180 tot 200 graden.


Klik hier voor de videofilm