Zoeken in deze blog

maandag 7 maart 2022

Langoustinestaartjes in Oestersaus

Klik hier voor de Video

Soms heeft de visboer wel heel aantrekkelijke producten.
Deze Langoustinestaartjes zijn daar een voorbeeld van
Ik denk dan meteen aan lekker fingerfood! Waar je bijna een slabbetje bij nodig hebt!

Nodig:
2 eetlepels Oestersaus 
Een flinke lepel tomatenpuree.
Een eetlepel sojasaus.
Een eetlepel Chinese rijstwijn. Dat kun je ook vervangen door sherry.
Een paar tenen knoflook, fijn geperst.
En dit alles meng ik tot een marinade.
Om mee te bakken een ui gesnipperd.
Water met een theelepel maizena gemengd.




Bereiding:

Na een uurtje marineren kan ik niet langer wachten en snij ik de uitjes die vervolgens in een ruime pan met olie terecht komen.

Het heeft allemaal niet zo lang nodig! Schaaldieren uit zee zijn binnen enkele minuten gaar genoeg.
Daarom gaan de langoustinestaartjes binnen een minuut achter de uitjes aan, de pan in.
Als ze 4 minuten bakken is het veel!

Dan meng ik alweer een beetje water met een theelepel maizena of bloem.

Dat gaat bij de staartjes en dan roer ik alles lekker om.

Dikt de saus te ver in dan giet ik er telkens een beetje water bij.

Voor het kleurtje nog een beetje sojasaus erbij…

…nog even een minuut doorwarmen, maar dan moeten ze er toch echt uit!

En lieve mensen…die saus, die SAUS!!!!

Zó lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten