Zoeken in deze blog

vrijdag 27 november 2020

Konijn Ras El Hanout

Klik  hier voor de video!

Nodig:
3 stuks geperste knoflook. 
1 el gehakte Rozemarijn
1 tl zwarte peper, 
1 tl chilipoeder 
1 el Ras El Hanout rood, 
2 tl mosterdpoeder, 
1 eetlepel olie, 
wat zout 



Deze kruidenmix meng ik even door mekaar! 


De konijnenboutjes insmeren met deze kruidenmix, en dat 1 tot 3 uur laten staan! 
In de tussentijd snij je de rest van de toebehoren! 

Die toebehoren bestaan uit:
een gesnipperd uitje, 
Een of twee tomaten die grof gehakt worden, 
Een Paprika in stukken. 
3 theelepels karwijzaad zijn belangrijk! Het draagt bij aan de specifieke smaak van dit gerecht. Niet vergeten dus! 


Bereiding:
Boter verhitten in een braadpan of een hapjespan. 

Dan die konijnebouten in de boter rondom aanbraden. Laat ze maar lekker in de boter badderen! 
 
En dan kunnen de uitjes erbij. 

Als de uitjes een beetje zijn meegebakken, voeg je karwijzaad, ook wel kummel genoemd, toe. 

De boutjes keer ik regelmatig door de bakkende massa. 
Dan voeg ik de tomaat tegelijk met de paprika toe. 
En vrijwel direct erna een paar flinke eetlepels opgeloste tomatenpuree of de kant en klare versie uit een pakje. 

Ik schuif en schud een beetje heen en weer in de pan en dan gaat het deksel er weer even op. 

Even later giet ik er een bescheiden hoeveelheid opgeloste kippenbouillon op. Ik schat zo in dat er iets van 150 ml in gaat. 
Een lekkere stoofjus hou je dáárvan over! 

Daar wentel ik de boutjes dan nog even doorheen, en dan kan er een sudderplaatje onder de pan! 



De boutjes garen dan nog zeker 45 minuten zachtjes in die lekkere jus! Kijk af en toe of er geen kippenbouillon bijgevoegd moet worden, Maar de boutjes hoeven er niet persé helemaal in ondergedompeld te liggen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten