Zoeken in deze blog

zaterdag 9 februari 2019

Hamburgers Zaanstyle

Nodig:
500 gr rundergehakt
En daar doorheen meng je:
1 tl uipoeder
1 tl zwarte peper
1 tl zout
1 tl mosterdpoeder
1 tl milde paprikpoeder
3 of 4 takjes selderij
1 banaansjalot of gewoon een klein uitje.

Voeg de genoemde bestanddelen bij elkaar in
een mengkom en meng alles goed door elkaar.

Je kunt de hamburger gewoon met de hand vormen
en platdrukken waarna je 'm grilt of bakt.
Je kunt ook een hamburgerpers gebruiken.
Ik leg er altijd een vel huishoudfolie overheen.
Daar bovenop de geknede gehaktbal.
Een tweede velletje folie leg ik daar weer overheen.
Tenslotte pers ik de hamburger tussen de twee
helften van de pers.
Een perfect gevormde hamburger! Meteen verpakt in folie. Voor later gebruik of
zelfs om in te vriezen. En...Je hamburgerpers blijft schoon en je kunt dus vlot
doorwerken om je gezelschap te kunnen voeden.

Kneed de gehaktbal wel goed. Doe je dat niet, dan
kunnen er zich scheuren in de randen van de zo
fraai bedoelde hamburgerschijf vormen.

Grill de hamburgers in een grillpan of bak ze
desnoods in de hete boter.

Over de topping op de hamburger hoef ik je niets te vertellen.
Uiringen, tomaat, mayo, ketchup, gebakken bacon,
sla... kaaaassss...

Ik zeg: GENIET...MET MATE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten